Een gedurfde rebranding voor een modern reisagentschap

Juntas is dé specialist in Nederlandstalig begeleide groepsreizen voor 45-plussers. Of je nu een alleenreiziger bent die graag nieuwe mensen ontmoet of een koppel dat deel wil uitmaken van een gezellige groep.

De branding van Juntas had een uitdaging: het bedrijf bestond oorspronkelijk uit twee aparte merken – Alleenreizenden en Groepsreizen. Dit zorgde voor verwarring én onnodige concurrentie binnen hun eigen aanbod.
Wij zagen een kans: door de merken samen te smelten tot één sterke naam en identiteit, kon Juntas een krachtiger verhaal vertellen en efficiënter communiceren naar hun doelgroep.

  • Eén sterk merk met inclusieve naam
    We brachten Alleenreizenden en Groepsreizen samen onder één merk: Juntas. Dat zorgt voor duidelijkheid en voorkomt interne concurrentie.
  • Heldere communicatie met focus op samen reizen
    De nieuwe tone of voice legt de nadruk op gedeelde ervaringen, zonder mensen in hokjes te duwen. Iedereen voelt zich welkom.
  • Visuele identiteit die vertrouwen wekt
    De frisse, eigentijdse uitstraling doorbreekt het clichébeeld van 45-plussers en sluit aan bij hun actieve levensstijl.
  • Sterkere online zichtbaarheid
    Door een heldere positionering en slimme keywordstrategie trekken we meer relevante bezoekers aan tegen een lagere kost.
  • Hoger conversiepercentage
    Dankzij meer vertrouwen in het merk én een betere aansluiting bij de doelgroep, steeg het aantal boekingen met maar liefst 30%.
Inge Bracke
Zaakvoerder Juntas

CASES

Dit vind je vast ook interessant