kmo

Tante Kaat

De gouden raad van Tante Kaat gaat online

‘De Gouden Raad van Tante Kaat’ is spreekwoordelijk geworden. Al meer dan twintig jaar horen, zien en lezen we de huis- tuin- en keukentips van Elma Dalhuijsen-Nuis, de echte naam van Tante Kaat, via radio, televisie, weekbladen en haar boeken. De volgende stap was om om de gouden raad en tips en tricks van Tante Kaat te bundelen op website.

De uitdaging: de gouden raad van Tante Kaat online

Bij dit project was het de bedoeling om alle tips van Tante Kaat digitaal te verwerken in een website. Dit op een overzichtelijke manier zodat elke tip gemakkelijk en snel door de gebruiker gevonden kan worden. Een optimale vindbaar van de gouden raad via Google was een logische volgende stap.

De oplossing: Een overzichtelijk UX design in combinatie met SEO en SEA

Het resultaat is een overzichtelijke website met duidelijke categorieën en een direct toegankelijke zoekbalk. Zo kan de gebruiker onmiddellijk zijn of haar tips vinden. Een gemakkelijk te navigeren website via een duidelijk UX design is niet alleen een must voor de bezoeker van de website, ook Google beloont dit met een betere ranking in de zoekresultaten. Dit in combinatie met waardevolle content dankzij een een grondige zoekwoordanalyse en een zoekwoordoptimalisatie van de webteksten resulteerde in een optimale vindbaarheid via Google.

Om de visibiliteit van de gouden raden van Tante Kaat nog een extra boost te geven, werd bij het begin van de lancering van de website de vlekkengids gepromoot met Google search ads. Aangezien het bezoekersaantal van deze website direct zeer hoog lag, hebben we na een tijdje Google display ads geïntegreerd.

Ten slotte werd een login systeem ontwikkeld om klanten snel terug te vinden en inzicht te krijgen in wat ze nodig hebben. 

www.tantekaat.be